1-Bize şu anki görevinizden söz edebilir misiniz ?
Tarla Reklam ve İletişim’in ajans başkanıyım. Reklam verenlerimizle yaptığımız işlerin bütün aşamalarında süreçleri hem kreatif hem yönetici olarak takip ediyorum.
2-Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadarki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?
Mimar Sinan Üniversitesini bitirdikten sonra bugüne kadar sanat ve estetik kaygılardan hiç kopamadım. Sektörümüzde bunun iyi ve kötü etkileriyle 20 yıldır hem reklam verenlerle hem işyerlerimizde mücadele vererek bugünlere geldik. Uluslararası Reklam ajanslarında kreatif yöneticilik yaptıktan sonra yapılan yanlışları yapmamak için ilk ajansımı 1998 yılında ortaklarımla kurdum. 2004 yılından sonra ülkemizin yıllardır iniş çıkışlı ekonomisinden etkilene etkilene artık bir çınar ağacı değil söğüt ağacı olmayı öğrendik ve büyük kadrolarla değil az ama konusunda uzman arkadaşlarımla GERİLLA reklamcılığını geliştirdik. Büyük hantal yapıda olan uluslararası ajanslarla rekabet etmeye başladık. Gelecekte de varolacağız çünkü; kadromuz işin ortağı ve en önemlisi bize inanan reklam verenlerimizle çok açık bir iş ilişkisini sürdürüyoruz.
3-Tarla şu an sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak?
Tarla yıllar önce Kervan gıda ile çalışarak BEBETO markasıyla kendisini gösterdi. Kervan Gıda’nın reklam ajansı olarak beraber büyüdü ve çok kısa
bir zamanda dünyaya açıldı. Dünya gıda fuarlarından İngiltere, Danimarka, Almanya, Azerbaycan ve Kazakistan ülkelerinden reklam verenlerimiz oldu. 2007 yılından beri ambalaj tasarımları yapıyoruz. Tarla gelecek ile ilgili ATL ve BTL çalışmalarının artık markalar için yeterli olmadığının bilincinde olup Dijital ve Sosyal medyanın sektörün tamamında etkili olacağını düşünüyor. Gelecekte yine market raflarında olacak ürünler tasarlayacağız ve sosyal paylaşım sitelerinde olacağız ama yüzlerce TV kanalının olduğu medya tek başına marka yaratacağımızı bir alan olacak mı? Biz bunu pek zannetmiyoruz…
4-Tarla olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz?
Avrupalı meslekdaşlarımızı biraz incelediğimiz zaman çok uluslu reklam şirketleri sürekli birbirlerini satın alıyor ve binlerce reklam ajansları yüzlerce kurumsal reklam ajanslarına dönüşüyor. Bu gelişmeler ülkemizde de üst ligde aynı olsa da orta ve küçük ölçekli bizim gibi tasarım kalitesiyle farklılaşan ajanslarda kurumsal yapıdan çok hizmet kalitesi odaklı genişliyor.
5-Aktif promosyon, kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?
2007 den beri çalıştığımız reklamverenimiz Fiskobirlik’ in yeni ürünü kakaolu fındık kreması Nuga artık raflarda yerini aldı. Ambalaj tasarımını yaptığımız ürün için çok özel bir kavanoz hazırlandı ve arge özel bir ürün geliştirdi.
6-Bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?
Yukarıda avrupa reklam sektörü örneğini vermiştim bizim ise yurdumuzda en büyük eksiklik mesleki centilmenlik ve etik kuralların olmayışı diye düşünüyorum. Örnek verirsek biz Tarla olarak aynı sektörden başka bir reklam veren almıyoruz nedeni de Ar-Ge’ sini açan, 5 yıllık üretim stratejisini paylaşan bir reklamverenin ajansı da tek olmalıdır ve bilgisini ona kullanmalıdır. Pazarlama sektörüne son olarak şunu söylemek istiyorum, lütfen bize inanın ve konkurlarla bizi birbirimize kırdırmak yerine bize proje verin ama gerçek olsun. Bir reklam duayeni aynen şöyle der; en iyi işlerim yayınlanmayandır!..
7-Şirket çalışanlarınız ve müşterileriniz için aktiviteleriniz mevcut mu?
Ülkemizde sektörümüz yaşam mücadelesi vermeyi bıraktığı gün bizler de çalışanlarımız için ve reklamverenlerimiz için bol aktivasyonlu günler yapacağız kanısındayım…