Sadakat Programlarımız; dijital hediye katalogları, baremli kampanyalar, öner – kazan kampanyaları ve daha birçok kampanya kurgusunu içeriyor. Bu programlarla firmalara marka bilinirliği, satış artışı ve sadık müşteri kitlesi sağlama konularında destek oluyoruz.
Sadakat Programlarında hedef kitleyi genel anlamda ikiye ayırabiliriz. Birincisi Müşteriler, ikincisi ise Çalışanlar. Müşterileri de içinde B2B ve B2C Müşteriler olarak ikiye ayırmaktayız.
Markaların ürünlerini Son Tüketicilerden önce alan tüm Müşterilere B2B Müşteriler denebilir. Bunlara örnekler vermemiz gerekirse; Distribütörler, Bayiler, Alt Bayiler, Toptancılar, Perakende Satış Noktaları, Yerel Zincirler, Geleneksel Kanal, Marketler, Bakkallar, Eczaneler, Araç Servisleri, Nalburlar, Uygulamacılar, Ustalar vb. Sektörlere göre detaylandırdığımızda daha birçok grup çıkarabiliriz. Tabii Uygulamacılar ve Ustalar burada ürünleri son kullanan Müşteriler olarak Son Tüketici olarak da görülebilir ama ürünleri kendileri için kullanmadıklarından onları da B2B Müşteriler grubuna eklemekteyiz.
Ürünleri herhangi bir kanaldan alan Son Tüketicilerdir aslında. Bir bakkaldan çikolata veya Eczaneden diş macunu alan Müşterileri örnek olarak verebiliriz. Son Tüketicilerin alımları bireysel ve daha düşük miktarlarda olduğu için proje yapılması en zor gruptur. Kurgunun başta çok iyi planlanması gerekmektedir. Aksi takdirde proje başarısız olur ve ayrılan bütçe boşa gider. Son Tüketici projesi olduğu için de başarısızlığın büyük bir Tüketici kitlesi içinde yayılması son derece hızlı olur.
Çalışanlara geldiğimizde de yine iki grupta genelleyebiliriz Beyaz Yaka ve Mavi Yaka olarak.
Markanın merkez Çalışanları ve Satış Temsilcilerini kapsar. Firmanın Genel Müdürü de bir Beyaz Yakalı Çalışandır, Saha Satış Temsilcisi de. Satış Temsilcileri ilgili markanın kendi bordrosunda da olabilir, Distribütörünün bordrosunda da. Ayrıca hizmet alınan ajansların bordrosunda olan Merch Ekipleri de bu grubun içine girebilir. Bir Sadakat Programında bütün bu kitlelere başarılı projeler yapılabilir.
Bir markanın fabrika veya depo Çalışanlarını örnek verebiliriz. Bu grubun mail adresleri çoğunlukla yoktur ve bilgisayar kullanmıyor olabilirler. Bu sebeple uygulanan Sadakat Programının mobilde de kullanılabiliyor olması önemlidir. Ayrıca sistemin Kullanıcı Dostu ve basit olması da püf noktalardan bazılarıdır.
Müşteri Sadakat Modelleri dijital veya basılıdır. Basılı modeller artık pek kullanılmamaktadır. Biraz daha geleneksel Müşterileri olan Tarım veya Yapı sektöründe hala kullanılan Sadakat Programları vardır. Müşterilere hedefleri ve hangi hedefleri tuttururlarsa hangi ödülleri kazanma hakkına sahip olacaklarını bu basılı materyaller sayesinde görebilirler. Ayrıca siparişlerini de yine ilgili basılı materyali bizlere göndererek verebilirler. Bunların yanında yapılacak olan dijital bir Sadakat Programının duyurusu basılı bir şekilde de yapılarak iletişim güçlendirilir. Dijital modellerden bahsedecek olursak da bir Dijital Ödül Kataloğu Sadakat Programlarında olmazsa olmazdır. Bu katalog sayesinde kazanılan puanlar ödüller sipariş edilerek harcanır. Puan kazandırmaya yarayan portallarımız ise Sadakat Portallarımızdır. Bu portallarda hem yapılan alımların ibrazından, hem de farklı interaktif oyunlaştırma modüllerinden puan kazanılabilir. Eğer ürünlerin üzerinden veya içlerinden bir materyal toplanıp okutularak puan kazanımı yaptırılacaksa bir mobil aplikasyona ihtiyaç vardır. İnteraktif oyunlaştırma modülleri aynı aplikasyonda da kullanılabilir. Eğer bir kod okutma durumu yoksa ürünlerin içinden çıkan kuponlar bizlere gönderilir, bizlerin sayımından sonra kazanılan puan ilgili Müşteriye yüklenir.
Bunların yanında bir başka Müşteri Sadakat Modelimiz de İndirim Kulübümüz olan Fırsatlar Kulübü’ müzdür. Bu portalda da 100’ ün üzerinde marka ile yaptığımız indirim anlaşmamız bulunmaktadır. Müşteriler kullanmak istedikleri indirimin üzerine tıklar ve bir kod çıkar. O kodla ilgili markanın platformunda veya mağazasında istediği alışverişi indirimli bir şekilde yapabilir.
Hizmet verdiğimiz firmaların çalışanlarına yönelik olan sadakat programlarıdır. Bu programlarla personelin çalışma motivasyonunu ve çalıştığı firmaya olan aidiyet duygusunu arttırıyoruz.
Motivasyonu yüksek çalışanlar sayesinde firmanın kazancını da olumlu yönde etkiliyoruz.
İsmine Kurumsal B2C adını verdiğimiz, içinde yerli ve global önde gelen markalara ait binlerce ürünü barındıran dijital ödül kataloğudur. Hizmet verilen firmanın hedef kitlesi, geliştirilen kampanyanın kıstasları doğrultusunda bu kataloglardan puanlarını harcayarak hediye seçimi yapar.
INTERLINK Şirketleri Grubu olarak verdiğimiz tüm hizmetleri yurt dışı ülkelerde de uygulayabilmekteyiz. Evrensel olan yazılımımızı ilgili ülkelerin dillerinde oluşturabilmekteyiz.
Gerçek bir Sadakat Programı dediğimizde akla sadece satışa veya satın alıma puan kazandırıp bu puanları Ödül Kataloğunda harcatmak gelmemeli. Böyle bir program oluşturulduğunda bu bir Ödül Programı oluyor aslında. Sadakat Programı dediğimizde satış ve satın alım dışındaki aksiyonlardan da puan kazandırabiliyor olmalıyız Üyelerimize. Bu aksiyonları ne kadar yazılımla entegre edip oyunlaştırıyor hale gelirsek, o kadar da başarılı oluruz uyguladığımız Sadakat Programımızda aslında. Bu interaktif Oyunlaştırma Modüllerimize örnekler verecek olursak;
ve daha birçok farklı interaktif oyunlaştırma modülü… Modüllerimizi ilgili markaların ihtiyaçlarına ve onlara sağlayacağımız faydalara göre sunmaktayız. Bir projenin onlarca modülle başlaması da çok doğru değildir. Özellikle ilgili markanın ilk defa bir Sadakat Programı olacaksa maksimum 3 – 4 modülle projenin devreye alınması, sonrasında zamanla yeni modüllerin eklenmesiyle projenin büyütülmesi daha doğrudur. Böylelikle ilgili markanın Üyelerinin ilgileri dağılmamış olur ve modüllere daha hızlı adapte olurlar.
Sadakat Programlarının en büyük getirilerinden biri de Müşteri Memnuniyetidir. Tabii bu hem İç Müşteriye, hem de Dış Müşteriye yönelik olabilir. Fakat gereken Müşteri İlişkileri Desteği verilmediğinde sağlanması beklenen memnuniyet aksine memnuniyetsizliğe dönüşebilir. Bir Üyenin sipariş edeceği veya sipariş ettiği ürünle ilgili sormak istediği soruları veya aktarmak istediği problemi iletebileceği birini karşısında bulabilmesi önemlidir. Bunun için de ilgili Sadakat Programını uygulayan markaya dedike bir Müşteri İlişkileri Yetkilisi olmazsa olmazdır. Tabii çok fazla üyesi olmayan Sadakat Programlarında bu elzem değildir. Operasyon Yetkilileri çok fazla olmayan bu talepleri karşılayabilir. Fakat binlerce Üyenin bulunduğu bir Sadakat Programında dedike bir Müşteri İlişkileri Yetkilisi şarttır. Mesai saatleri içerisinde Üyelerin çağrılarına ve maillerine cevap verilmelidir. Ayrıca tercih eden markalara Whatsapp Hattı da kurulabilir. Müşterilerin taleplerine iş günleri içinde en geç 48 saat içinde dönüş yapılmalıdır. Üyelerin talepleri ne kadar zamanında ve yerinde karşılanırsa, Üyeler o kadar içinde bulundukları Sadakat Programının operasyonuna güvenir ve sisteme inanır.
Sadakat Programları TÜRKİYE’ de ilk defa INTERLINK tarafından 1991 yılında dönemin büyük bankalarından PAMUK BANK için uygulandı. Programın ismi “Pamuk Para” ydı. O zamanlar henüz yeni çıkmış sayılan ve çok yaygın olmayan kredi kartlarının kullanımı arttırılmak isteniyordu. Kredi Kartı Kullanıcılarına yaptıkları her alışverişten bir puan tanımlanmaya karar verildi. Kazandıkları puanlarını ay sonunda gelen ekstrelerinde görecek ve bu puanlarla onlar için oluşturulan Basılı Ödül Kataloglarından ödül siparişi verebileceklerdi. Ödüllerin içinde elektronik ağırlıklı birçok etkileyici ürün vardı. Kredi Kartı Kullanıcıları da daha çok ödül kazanabilmek için daha çok kredi kartı kullanımı gerçekleştirdiler. Bu da kredi kartı kullanımlarını büyük oranda arttırdı ve proje çok başarılı oldu. Sonrasında diğer bankaların da aynı sistemi kullanmaya başlamasıyla günümüzde hala kullanılan birçok kredi kartı puan sisteminin temeli atılmış oldu.
Devamında bankalar kanalında sistemin katma değerini fark eden diğer sektörlerden birçok büyük marka bankalar kanalıyla INTERLINK’ e ulaştı ve puan sistemini kullanmak istediklerini ilettiler. INTERLINK de sistemi diğer sektörlere açtı ve bu sayede puan sistemleri birçok sektöre yayılmış oldu. Günümüzde Sadakat Programlarının en yoğun olduğu sektörlere baktığımızda FMCG, Yapı, Otomotiv ve Akaryakıt, Bankacılık ve Sigortacılık, Temizlik ve Kozmetik, İlaç, Dayanıklı Tüketim Malzemeleri, Yem ve Tarım önde gelen sektörlerden diyebiliriz. Arkasından da Bilişim ve İletişim, Turizm ve Hizmet, Giyim ve Aksesuar, Kırtasiye ve Oyuncak gelmekte. Tabii bunlar Müşteri Sadakati Programlarından bahsettiğimizde geçerlidir. Çalışan Sadakati Programları her sektörden her firmaya uygulanabilir çünkü her firmanın sadık ve motive Çalışanlara ihtiyacı vardır. Burada en önemli kriter, firmanın Çalışan sayısıdır.
Hizmetlerimizle İlgili Bilgi Almak İster misiniz?