Interlink

 

 

 

 

 

 

Sayın İlkay Uçmaz ile Röportajımız

 

1-Bize şu anki görevinizden bahsedebilir misiniz?

NISSAN’ da şu an Türkiye ve Cezayir Satış Sonrası Bölge Müdürü olarak görev yapmaktayım. Aynı zamanda Satış Sonrası Pazarlama ve İş Geliştirme Departmanı’ nı vekaleten yönetiyorum.

2-Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadarki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

NISSAN’ da geçirdiğim 8 yıl içerisinde Satış Sonrası Departmanı’ nda farklı görevlerde yer aldım. Kısa vadeli hedefim kendimi pazarlama alanında geliştirerek satış sonrasına ait tüm fonksiyonlara hakim olmak ve potansiyeli yüksek, gelecekte Nissan markasına faydalı olabilecek çalışan ve yönetici adaylarına tecrübelerimi aktararak onlara ve markama değer yaratmaktır.

3-NISSAN sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak?

NISSAN otomotiv sektörün en önemli oyuncularından. NISSAN deyince ilk akla gelen “teknoloji” oluyor. Özellikle elektrikli araçlar konusundaki öncü girişimleri ve teknolojik altyapısıyla geleceğin araç felsefesini belirleyen aktörlerin başında geliyor.  SUV segmentinin Türkiye’deki yaratıcısı olarak Türkiye’de öncülüğümüzü devam ettireceğiz. Bu yıl Nissan’ın elektrikli araç segmentindeki aracı LEAF’i Türk sürücüleriyle buluşturacağız. LEAF ile segment liderliği hedefliyoruz.

4-NISSAN olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

1 Nisan 2019 itibariyle, NISSAN Türkiye olarak Türkiye pazarında elde ettiğimiz başarılarla daha önce Orta Doğu bölgesi kapsamında yönetilen NISSAN’ın Fas, Tunus, Cezayir, Sudan, Azerbaycan, Ermenistan, Gürcistan, Özbekistan ve Türkmenistan pazarlarındaki operasyonlarının yönetim merkezi olduk. İç pazarda elde ettiğimiz başarılar, iş yapış biçimleri ve operasyonel süreçlere getirdiğimiz yenilikçi uygulamalarla birlikte elde etiğimiz bu başarı bizi heyecanlandırıyor.

5-Aktif promosyon, kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

Müşteri ihtiyacını iyi okuyarak ve ekonomik gelişmeleri yakından takip ederek kampanyalarımızı her ay güncelliyoruz. Kampanyalarımızda sadece satış amaçlı değil satış sonrası hizmetlerimizle de müşteri ihtiyaçlarına yönelik çalışmalar gerçekleştiriyoruz.  Müşterilerimizi sadece showroomlara gelerek test sürüşü gerçekleştirmesini beklemiyor farklı test aktiviteleriyle de bunları destekliyoruz. “Geceyi Test Et” aktivitemiz de showroomlara gelemeyen müşterilerimiz için uyguladığımız yöntemlerden biriydi.

6-Ülkemizin ve bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

Otomotiv sektörü üretimi, ihracatı, istihdamı ve yarattığı vergi geliri ile Türkiye’nin lokomotif sektörü. Dinamik, gelişen ve rekabetin yüksek olduğu bir sektörde hizmet veriyoruz.  Teknolojik gelişmeler sonucunda trendlerin ve gelişen tüketici tercihlerinin kökten değiştiği bir dönemdeyiz. Mobilite, akıllı teknolojiler, otonom araçlar, elektrikli araçlardan bahsettiğimiz bugünlerde otomotiv sektörünün ulaşım aracı olmaktan çıkıp, teknolojik ve akıllı bir araca dönüştüğünü görmekteyiz.

7-Şirket çalışanlarınız ve müşterileriniz için aktiviteleriniz mevcut mu?

Yıl içinde çalışanlarımız, müşterilerimiz, iş ortaklarımızla farklı organizasyonlarda sık sık bir araya geliyoruz. Bu tür etkinliklerin iç motivasyonu arttırdığı, iletişimi kuvvetlendirdiği, takım olma bilincini geliştirdiği aşikar. Özel günleri bir araya gelmek için bir vesile olarak görüp değerlendiriyoruz. Yemekler, şirket içi sürpriz etkinlikler ver her ay mutlaka bir kültür-sanat aktivitesine şirket olarak gitmek örnek verebileceğimiz etkinliklerimizden bazıları. Şirket çalışanlarımızdan oluşan ve yarışlarda başarılar elde ettiğimiz Nissan Sailing Takımı da bu aktivitelerden bir tanesi.