1-Bize şu anki görevinizden söz edebilir misiniz ?
Uzun yıllar sektörde çalıştıktan sonra 2013 yılından bu yana satın alma ve Proje Müdürü olarak Asil Ticaret’te görev alıyorum. Firmanın tüm yurt içi ve yurt dışı satın almalarının yanısıra, ihracatlar ve tüm pazarlama faaliyetleri ile ilgileniyorum.
2-Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadarki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz ?
İstanbul Üniversitesi İşletme bölümünü bitirdim. Sonrasında kariyerim Satınalmacı olarak başladı ve devam etti. Türkiye’nin en büyük yerli kozmetik üreticilerinden olan Canan Kozmetik’ te 6 yıl kadar çalıştım. Canan Kozmetik’ten ayrıldıktan sonra tamamen farklı bir sektöre geçtim. Üretim sektöründen perakende sektörüne geçerek, Türkiye’nin en büyük mağazacılık şirketlerinden olan YKM’ de Ev Dekorasyon Satınalma Yöneticisi olarak 6 yıl çalıştım. YKM’ den sonra ev dekorasyon alanında mağaza zincirleri olan 2009 Mobilya (TheWoo)’ da işe başladım. 1.5 yıl çalıştıktan sonra sektörün önde gelen firmalarından Asil Ticaret’ te halen sürdürdüğüm görevime başladım. Hedefim “Türkiye’ de mutfak ürünleri ve ev aksesuarları konularında danışılmak için akla gelen birkaç isimden biri olmak”.
3-Asil Ticaret şu an sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak ?
Asil Ticaret; 1992 yılından itibaren pek çok markanın, mutfak gereçlerinin toptan satışını yaparak züccaciye ve elektrikli küçük ev aletleri sektörüne giriş yapıyor. 2005 yılında mutfak ihtiyaçlarının ötesine geçmeyi hedefleyip tasarım, şıklık, dayanıklılığı bir arada tutarak kendi markası olan NobleLife’ı tüketicilerin beğenisine sunar. Şu an sofra kültürümüzün vazgeçilmezi olan 36 parça – 42 parça kahvaltı takımı mantığını Türkiye piyasasına ilk sunan firmadır. Asil Ticaret şuanda Türkiye çapında yaklaşık 900 seçkin perakende noktası ile çalışıyor. Kurum kültürü, kaliteye verdiği önem ve yüzde yüz müşteri memnuniyetiyle Noble Life kısa zamanda mutfak gereçleri sektöründe sadece ülkemizde değil, yurt dışında da aranan marka olur. Fuara hazırlanıyoruz ve yeni ürünler hazırlıyoruz. Türkiye’deki ilk perakende mağazamızı açmak istiyoruz. İran pazarına açılmak istiyoruz. Ve elbette sektördeki üstün konumumuzu muhafaza ederek, Türkiye ekonomisine katkılarını sürdürmek, dünya standarlarındaki ürün – hizmet kalitemizle ve sürekli başarı hedefiyle yolumuza devam etmek istiyoruz.
4-Asil Ticaret olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz?
2011 yılında Tüketici Kalite Ödülünü almış bir firmadır Asil Ticaret. Hizmetlerimiz sipariş alma aşamasından ürünün paketlenip kargoya teslim edilmesine kadar değil, satış sonrasında da devam ediyor. Müşteri memnuniyeti odaklı çalışıyoruz. Az önce bahsettiğim gibi 900 perakende noktası ile çalışırken ilk hedefimiz aldığımız ödüle layık olmak. Züccaciye sektörü doğası gereği kırılabilir ürünlerden oluşuyor. Ürünler bu kadar hassas iken sürekli yeni konseptler hazırlamak durumundayız. Bahsettiğim müşteri memnuniyeti odaklı hizmeti verebilmek bu sektörde gerçekten büyük çaba istiyor. Söz gelimi ürün ambalajı her sektörde çok önemlidir mutlaka ama züccaciye sektöründe ekstra önem taşıyor. Tüm bu aşamalarda gerçekten kalifiye elemanlarla çalışıyoruz. Satış ekibimiz ise sektörün en tecrübeli elemanlarından oluşuyor.
5-Aktif promosyon, kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?
Sektörümüzün hızlı olduğu dönemlerde satışları arttırmak amacıyla kampanyalar yapıyoruz. Nisan – Mayıs aylarında çeyiz alışverişleri hız kazanır. Yine Mayıs ayında Anneler günü hareketlidir. Ve son olarak yaklaşan yeni yıl heyecanı dolayısıyla Kasım – Aralık ayları hareketlidir. Ürün ve fiyat odaklı kampanyalar ya da hediyeli ürün kampanyaları planlıyoruz genelde.
6-Bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz ?
Sektörümüzü bugün itibarıyla değerlendirirsek talebe göre ürün fazlası var diyebilirim. Bunun sebeplerinden birisi de geçmiş dönemlerde Mısır, Irak ve Suriye pazarlarında Türk ürünlerine karşı talep çok fazlaydı. Ancak malum o kanallar tıkandı ve stoklar tamamen iç piyasada kaldı. Aynı kalitede bir yemek takımı için bile inanılmaz farklı fiyatlar var piyasada. Sektörde yapılacak bir takım yasal düzenlemelerle ve kategorisinde farklılık yaratan gerçekten iyi firmaların ayakta kalabileceğini düşünüyorum.
7-Şirket çalışanlarınız ve müşterileriniz için aktiviteleriniz mevcut mu?
Zaman zaman müşterilerimiz için tekne gezisi ve Ramazanda iftar yemekleri organize ediyoruz. Geçtiğimiz sene showroom’umuzda Brunch düzenledik. Hem yeni ürünlerimizi tanıttık hem de müşterilerimizle keyifli sohbetlerimiz ve fikir alışverişlerimiz oldu. Şirketimiz çalışanları için fuar dönemlerinde yemek organizasyonları düzenlemektedir.