Interlink

E-posta :info@interlink.com.tr

 

 

 

 

 

Müşterilerimizin Yüzünü Güldürmeyi Hedefliyoruz

 

“Müşterilerimizin yüzünü güldürmeyi hedeşiyoruz”

Bize şu anki görevinizden söz eder misiniz?

Şu an PepsiCo şirketinde İnsan Kaynakları Departman Yöneticisiyim. İnsan Kaynakları Departmanı; ücret ve yan haklarla beraber global stratejilerin Türkiye konseptinde uygulanmasında sorumluyum.

Kişisel kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

Açıkçası ben ilk olarak medya sektöründe iş hayatına başladım. Kısa bir medya tecrübesi sonrasında, kurumsal yazılım danışmanlık tecrübesi elde ettim ve yaklaşık 13 yıldan beri PepsiCo firmasında görevime devam ediyorum. PepsiCo’da firmasında iş hayatıma başladığım andan itibaren sadece İnsan Kaynakları departmanında görev yapmadım. Finans departmanında başladım ve özellikle ticaret finansı alanlarında tecrübeler elde ettim. Sonrasında bir süre Pazarlama departmanında yer aldıktan sonra İnsan Kaynakları departmanına geçiş yaptım ve 4 yıllık bir zaman diliminden beri İnsan Kaynakları departmanında görevimi sürdürmekteyim.

PepsiCo şu an sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak?

PepsiCo hem içecek hem yiyecek alanında iki tane ana kategori yönetiyor. Yiyecek alanındaki kategorimizde cips ürünlerimiz var. Doritos, Rufşes, Lays, Cheetos, Çerezza gibi markalara gerçekten öncü olan ürünlerimiz var. Diğer tarafta da içecek ürünlerimiz var, Pepsi ana marka olmak üzere; Yedigün, Fruko gibi yine pazarın öncü isimleri bulunmakta. Onun haricinde Lipton ve Tropicana markaları da diğer portföyümüzdeki ürünler olarak göze çarpıyor. PepsiCo olarak gelecekte her zaman için en iyi şekilde tüketicisinin yüzünde gülümse bırakmayı hedeşeyen bir şirketiz. Tüketicilerimiz bizim ürünlerimizle beraber keyif almalı, hayatına renk katabilmeli, bunları tadarken de hayatında devamlı olarak o enerjiyi hissedebilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Gelecekteki en büyük vizyonumuz; hem tüketicimize bir değer katmak hem de onların hayatlarına birazcık renk getirebilmek.

Pepsi Co olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

PepsiCo aslında devamlı olarak gelişmeye ve değişmeye yönelik bir şirket. İnsan Kaynakları’nda olduğum için de bunu söyleyebilirim. Devamlı insan kaynakları potansiyelimize yatırım yapıyoruz hatta Manisa bölgesinde çok ciddi yatırımlar yaparak yiyecek fabrikamızı açtık, açılışımızı Sayın Cumhurbaşkanı’mız gerçekleştirdi. Dolayısıyla PepsiCo olarak Türkiye’ye yatırım yapmaya çok önem veriyoruz. Genel Müdür’ümüz bu konuda ekibiyle birlikte çok etkili olarak çalışıyor. Nasıl daha ileriye PepsiCo’yu götürebiliriz? Nasıl daha iyi yatırımlar yapabiliriz? Ülkemize nasıl katkıda bulunabiliriz diye sürekli araştırmalar yapıyoruz.

Aktif promosyon, kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

Aslında bu sorunun cevabı çok uzun fakat size kısa olarak bahsedeyim. Bizim devamlı olarak farklı kategorilerde farklı aktivitelerimiz ve promosyonlarımız oluyor. Yıl boyunca bunu yiyecek kategorimizde görüyoruz. Özellikle son çeyrekte okulların açılmasıyla birlikte Cheetos ürünlerimizde oluyor onun haricinde tüm yıl boyunca; Lays ve Doritos ürünlerimizin reklam kampanyaları ve yeni ürünleri oluyor ki bunları da zaten ünlü isimler ile destekliyoruz, ayrıca içecek tarafında daha büyük isimler ile çalışıyoruz. Pepsi tarafında Beyazıt ÖZTÜRK’le çalışıyoruz. Lipton tarafında ise ‘’Kolaya Kaçma’’ kampanyamız çok ses getirdi. Bu açıdan bakacak olursak özellikle yaz döneminde içecek ürün grubunu hareketlendirmek istiyoruz. Cips tarafında ise tüm yılı kapsayan birçok aktivasyon ve programımız mevcut.

Bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

Hızlı Tüketim sektörü aslında adı üzerinde çok hızlı bir sektör. Hızın çok fazla ön planda olduğu, günümüzün modern hayatına uygun olan bir sektör. Bu da tabii ki bazı ürünleri çok çabuk tüketmenin yanı sıra, yeni ürünlere açık olmamızı gerektiriyor. Örneğin bir trendin oluştuğu zaman tüketici tarafında ya da firma tarafında bu trendin çok kolay algılanıp hayata geçirilmesi gerekiyor o yüzden sektör olarak buna çok hızlı cevap veren bir sektördeyiz. Bununla beraber Hızlı Tüketim Sektörü bir anlamda insanlara hızlı ulaştırıldığı için bütün ürünleri devamlı olarak kendini yenilerken de değişiklikler ve inovasyon da katmalı. Sektörün geleceğine bence en fazla inovasyonlar eklenmeli. PepsiCo bu konuda inovasyona yatırım yapan bir firma. Bence bu şekilde el birliğiyle bütün sektörü büyütebilir ve ilerletebiliriz.

Şirket çalışanlarınız ve müşterileriniz için aktiviteleriniz mevcut mu?

PepsiCo olarak çok fazla aktivitelerimiz oluyor. Biz aktivitelerimizi birkaç parçaya bölüyoruz. Kültür ve bağlılık olarak olan aktivitelerimiz oluyor; senenin başından başlayarak çeşitli kültür uygulamaları sene boyunca çalışanlarımızla paylaşılıyor. Bunun dışında yan hakların içinde de yer alan sağlıklı yaşam ajandamız var, şirket içine çeşitli uzmanlar çağırıp sağlıklı yaşam ile ilgili aktiviteler yaptırıyoruz. Bunun dışında kamping aktivitelerimiz mevcut, çalışanlarımızı daha fazla spor yapmaya teşvik ediyoruz. Kadın çalışma arkadaşlarımızdan oluşan; voleybol ve futbol takımlarımız var. Hatta bir takımımız geçen sene düzenlenen bir kurumsal turnuvada şampiyonluk elde ettiler, kadınlarımızın bu kadar başarılı olması şirket olarak bizim de çok hoşumuza gitti. Bunun dışında yıllardır devam eden satış konferanslarımız, sosyal sorumluluk projelerimiz gibi aktivitelerimiz de mevcut.

Son olarak iş dışında yaptığınız etkinliklerden bize biraz bahsedebilir misiniz?

İş içinde olduğu kadar iş dışında da aktivitelerde bulunmayı seven birisiyim. Bir eğitim gönüllüsü olarak son 10 yıldan beri çalıştığım, PepsiCo içerisinde başlayıp daha sonra o kanatların iyice büyüdüğü sosyal sorumluluk projelerinde yer alıyorum. Sonrasında ise bu eğitim gönüllülüğü aslında üniversitede bir eğitmenlik sürecine döndü. Eğitmenlik sürecinde son 2 yıldan beri Mef Üniversitesi, Koç Üniversitesi gibi eğitim kurumlarıyla çalıştım ve PepsiCo’nun da dâhil olduğu bu programlarda üniversitelere gidip konuşmalar yapmaya başladım. Burada şu ihtiyacı fark ettim; üniversitelere gelen öğrenciler kurumsal hayat ile ilgili çok fazla soru soruyorlar. Ben de onlara yardımcı olabilmek, edinmiş olduğum tecrübeleri paylaşabilmek için aklıma bir kitap yazmaya karar verdim ve geçtiğimiz Şubat ayında ‘’ Kurumsal Hayatın ilk 100 Günü’’ adı altında bir kitap yayınladım. İlk olarak İngilizce olarak çıkan kitabım Ekim ayından itibaren Türkçe olarak da yayınlanacak. O açından da çok mutluyum.

Alper GİRGİN
PepsiCO / İnsan Kaynakları Yön.