Interlink

E-posta :info@interlink.com.tr

 

 

 

 

 

Michelin ile Röportaj

 

 

1-Bize şu anki görevinizden söz edebilir misiniz ?

Michelin binek, 4×4 ve ticari lastiklerinde Ticari Pazarlama ve Operasyondan sorumluyum.

2-Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadarki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz ?

Michelin’de 4 senedir çalışmaktayım, 3 sene kadar Orta Karadeniz den sorumlu müşteri yöneticisiydim. Nisan’dan bu yana şu anki görevimi sürdürmekteyim. Bundan sonrası için hedefim pazarlamada kariyerimi ileriye doğru taşımak.

3-Michelin şu an sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak ?

Michelin olarak, tüm dalgalanmalara rağmen, Türkiye pazarı sahip olduğu potansiyel ile bize umut veriyor. Her bin kişiden 180’ının aracı var, bu rakam Bazı Avrupa Birliği ülkelerinde 600’lere kadar çıkıyor. Dolayısıyla Türkiye’nin gelecek yıllar için büyük bir potansiyel taşıdığını düşünüyoruz. Genç nüfusun sürekli olarak artması da bu potansiyeli güçlendiriyor. Artan araç sayısına paralel olarak lastik ihtiyacı da yükseliyor. Bu yıl da artan otomobil satışlarının orijinal ekipman pazarını yükselttiği gibi önümüzdeki süreçte sonunda değişim pazarına da büyük katkı yapmasını bekliyoruz.

4-Michelin olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Şirketin kuruluşundan bu yana Michelin’in amacı malların ve insanların hareketliliğinde ilerleme kaydedilmesine ve bunun ötesinde toplumum gelişimine katkıda bulunmak olmuştur. Daha geniş kapsamlı amacımız ise insanların temel sosyalleşme, alışverişte bulunma ve keşfetme ihtiyaçlarının tatmin edilmesidir.

Michelin ticari faaliyetlerinin her birini saygılı bir şekilde yürütmeye kendisini adamıştır. Bu taahhütün gerçekleşmesi, müşterilerin ve hissedarların beklentilerinin ve isteklerinin karşılanması için etkin çözümler sunulması ile mümkündür. Bu da, şirketin finansal gücünü korurken doğal çevreye saygı gösterilmesi anlamına gelmektedir. Michelin her bir lastik pazar segmentine ilaveten seyahatle ilgili hizmetlerde de ön planda yer almaktadır. Teknolojik liderliğini, yenilik kapasitesini, yüksek kaliteli ürün ile hizmetlerini ve güçlü markalarını kuvvetlendirerek Michelin ticari faaliyetlerinin her birinde küresel bir yayılma stratejisini takip edebilmekte ve verimini arttırabilmektedir. Michelin Global olarak, sürdürülebilir çevre konusundaki hassasiyetimizle doğaya ve insana saygılı teknolojiler geliştiriyor ve lastik sektörüne öncü olmaya devam ediyoruz. Bu anlamda “yeşil lastik” konseptinin de dünyadaki öncüsü olmayı başardık. Yıllık 640 milyon Euro ayırdığımız Ar&Ge gücümüzle sürdürülebilir çevre konusunda ürünler geliştirmeyi hedefliyoruz. Son 10 yılda ürettiğimiz lastiklerin çevreye olan etkisini %33 azaltmayı başardık. 2005 yılından 2020 yılına kadar çevresel ayak izimizi %50, enerji kullanımımızı ise %38 düşürmeyi amaçlıyoruz.

5-Aktif promosyon, kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

THY ile ortak işbirliğimiz ile devam eden bir mil kampanyamız var. Yetkili Michelin satış noktalarından 16” jant ve altı lastik alımlarında her 1 TL’ye 1 mil, 17” jant ve üzeri alımlarda ise yetkili Michelin bayilerinden her 1 TL için 2 mil veriyoruz. Bunun dışında kış dönemi Servis kampanyamızı da lanse ettik. Her 16’’ jant ve altı 4 yeni Michelin lastik satın alımında 60 TL + KDV, 17’’ ve üzeri satın alımlarda ise 120 TL + KDV lastik ve araç bakım hizmetleriden bedelsiz yararlanabilme fırsatı var. Kampanya 15 Aralık’a kadar devam edecektir.

Nihan Kumral COLLINETT

Michelin Lastikleri Tic. A.Ş Tic. Paz. ve Oper. Sor