Interlink

E-posta :info@interlink.com.tr

 

 

 

 

 

Her Adımda Mutluluk

 

1. Bize şu anki görevinizden söz edebilir misiniz?

Gezer Ayakkabı Deri San. Ve Tic. AŞ. bünyesinde Genel Müdür Yardımcısı pozisyonunda görev yapmaktayım. Bana bağlı olarak Gezer Toptan ve Perakende Mağazalar, Gezzy Satın Alma Organizasyonu ve E Ticaret platformundaki satış organizasyonumuz faaliyet göstermektedir.

Türkiye’de 50 farklı ilde 73 adet “Gezer Toptan Satış Mağazamız” bulunmaktadır. Bu mağazalarımız kanalıyla yurt içi ve yurt dışındaki perakende müşterilerimize düzenli ve periyodik olarak satış yapmaktayız. Bu bağlamda 2018 yılında 20.000’den fazla birbirinden farklı tipteki satış noktasına hizmet verilmiştir. Yıl sonu itibariyle hedefimiz 85 mağaza seviyesini geçerek 30.000 farklı satış noktasına hizmet verecek ticari altyapıyı oluşturmaktır.

“Gezer Perakende Mağazamız” ise sadece İstanbul’da fabrikamızın yanında bulunmaktadır. Bolu’da faaliyet gösteren fabrikamızın yanına da yatırım yapmayı planlıyoruz.

Ayrıca şu anda sadece 1 ülkede faaliyet gösteren “Yurt Dışı Toptan Mağaza” yatırım modelleri üzerinde de çalışmalarımız devam etmektedir.

Türkiye’de yaklaşık 120 farklı tedarikçiden “Gezer” ana markamız haricinde uhdemizde bulunan 10’dan fazla farklı markamızla da üretim yaptırmaktayız.

Ayrıca E Ticaret platformunda da her geçen gün etkinliğimizi arttırmaya devam etmekteyiz.

2. Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadarki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

Kariyerime 1995 yılında Yüksek Lisans eğitimimle eş zamanlı başladım. Ve 23 yıldır farklı sektörlerde faaliyet gösteren firmalarda; farklı departmanlarda önemli ve stratejik görev ve sorumluluklar almaya devam ediyorum.

Bu sektörleri fmcg, kişisel bakım, kozmetik, kağıt grubu, süt ve sütlü ürünler, mama, içecek, perakende, ambalaj, tekstil ve son olarak ta ayak giyimi olarak özetleyebiliriz.

Görev yaptığım son organizasyonlarda Türkiye ve yurt dışındaki tüm operasyonlardan sorumlu olduğumu ekleyebilirim.

Grup içinde eğitmen, koç ve mentor olarak çalışanların gelişimlerine katkıda bulunmayı amaçlayan çalışmaların içinde oldum.

Bir yandan iş hayatıyla ilgili dürüst, güvenilir, istekli, verimli çalışan, iletişim ve sonuç odaklı olunması yetkinlikleri önemini koruyor. Diğer yandan ise sürekli değişim, gelişim ve öğrenmeye açık; inovatif fikirler üretebilecek şekilde yaklaşım sergileyebilecek yetkinliğe sahip çalışanlar önemli avantajlar elde etmeye başlayacaklardır.

Bu bağlamda ben de yeni jenerasyonlarla oldukça sık ve düzenli olarak etkin iletişim kurmaya çalışıyorum. Onları dinliyorum ve öğrenmeye, gelişmeye devam ediyorum.

Bundan sonraki süreçte de var olan yetkinliklerimi geliştirmeye devam edip; yeni stratejik yetkinlikler kazanmayı amaçlıyorum. Bu süreç içinde beni heyecanlandıran ve mutlu eden stratejik sorumluluklarla görev yaptığım organizasyonlarda katma değer oluşturarak radikal ve sürdürülebilir başarılara imza atmayı amaçlıyorum.

3. GEZER AYAKKABI şu an sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak?

Gezer Ayakkabı sektöre ilk olarak 1968 yılında İstanbul Gaziosmanpaşa’da küçük bir atölyede terlik ve ökçe üretimi ile girmiştir.

Bugün 51 yıllık bir firma olarak Gezer, 100.000 m2 kapalı alanda, 2.500 çalışanı ve yıllık 100 Milyon çift terlik, ayakkabı ve çizme üretim kapasitesi ile sektörünün açık ara lideri olmayı başarmıştır. Ana ve diğer markalarımızın çatısı altında yazlık, kışlık ve mevsimlik ürünlerin üretim, satış ve dağıtım operasyonlarını yönetmekteyiz.

Ürün Grupları olarak ise kadın, erkek ve çocuk olmak üzere nihai tüketicilerimizin tamamına hitap ediyoruz. Her yıl 3.000 adet farklı modelde üretimimiz olmaktadır. Bu rakama renk kombinasyonları dâhil değildir. Bu konuda yaklaşık 100 kişilik Ar-Ge ekibimiz görev yapmaktadır.
Türkiye pazarını sosyal, kültürel ve ekonomik olarak değerlendirdiğimizde bol ve farklı modelleriyle tüm tüketicilere hitap eden ürünlerimizin olduğunu rahatlıkla ifade edebiliriz.

Son olarak ürünlerimizin tüketici sağlığına uygunluğu konusunda hassas olup; ürün kalitesi ile ilgili gerekli belgelerin güncellenerek alındığını da eklemek isterim. Sektöründe ilk ISO 9001 Kalite Güvence Sistem Belgesi ve ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Bilgisi sistemine sahip olmuştur. Gezer Türkiye ve Avrupa’nın en büyük Ayak Giyim üreticisidir.

Şirket organizasyonlarımızda hedefimiz; eş zamanlı olarak yıllık 220 milyon çift tüketim yapılan Türkiye Ayak Giyim pazarındaki payımızı arttırmak; diğer yandan sektörde çok fazla fırsatı bünyesinde barındıran Küresel pazarlarda daha etkin bir oyuncu olmak şeklinde özetleyebiliriz.

4. GEZER AYAKKABI olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

“Gezer” markası bilinilirlik olarak % 90’lara ulaşmış ekonomi ve sektör için önemli ve stratejik bir konumdadır. Bu bağlamda şirket bünyesinde geleneksel ve organize ticaret olarak hizmet verdiğimiz tüm satış noktalarına uygun farklı satış ve dağıtım organizasyonlarımız bulunmaktadır. Bunlar “Gezer Toptan Satış Mağazalarımız” dışında, bayi, distribütör, market (ulusal ve yerel zincir), pl, ihracat (2 farklı organizasyon) ve E Ticaret Satış kanallarımızdır.

Değişen perakendeci ve nihai tüketicilerimizin alışveriş alışkanlığı, talepleri ve farklı tercihlerine en iyi cevabı verebilecek şekilde çalışmaya devam ediyoruz. Bu amaca ulaşmak için, gerekli reorganizasyon ve iş süreç tanımlarının revizyonu aşamalarını işletmekteyiz.

5. Aktif promosyon, kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?

Satış kanalı, satış noktası ve nihai tüketicilerimize yönelik promosyon ve uygulamalarımızı farklı zamanlarda dönemsel olarak gerçekleştirebiliyoruz. Bu uygulamalarımız genel, bölgesel veya nokta bazlı tanımlanabilmektedir.
Ayrıca her ay güncellenecek şekilde avantajlı alım yapabileceği farklı tipteki satış noktalarına hitap eden ürün modellerinden oluşan “Fırsat Köşeleri” mağazalarımızda sabit alanlarda yer almaktadır.

6. Bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

Sektörde değişim tüm hızıyla devam etmektedir. Tüketiciler rahat, sağlıklı, güvenilir marka, fonksiyonel, şık tasarım, kaliteli ve ulaşılabilir fiyat gibi özelliklerle ürün tercihlerini belirlemektedirler.

Ortalama kişi başına tüketilen ayak giyim ürün miktarlarını referans olarak kabul ettiğimizde Türkiye pazarının daha 4-5 kat büyüme kapasitesi bulunmaktadır. Pazar büyüme dinamikleriyle birçok fırsatı içinde barındırmaktadır.

7. Şirket çalışanlarınız için aktiviteleriniz mevcut mu?

Şirket çalışanlarımız için aylık, dönemlik ve yıllık ödül programlarımız mevcuttur. Ayrıca farklı sosyal etkinlik planlarımız da mevcuttur. Bizim için önemli olan çalışan memnuniyeti ve aidiyet duygusu ile birlikte müşteri memnuniyeti ve sadakatinin keyifli bir süreç içinde sağlanarak yaşatılmasıdır.

Bu amaç doğrultusunda “INTERLINK” firması ile yaptığımız çalışmaların altyapısını tamamladık. Şimdi sürecin etkin ve verimli işletilerek hedeflediğimiz iş sonuçlarına ulaşılması için faaliyetlerimize devam etmekteyiz. İş ortağımız olarak kendilerine verdikleri desteklerden dolayı teşekkür ederiz.


Gezer Ayakkabı Deri Sanayi ve Tic. A.Ş.
Salim Demirtaş
Genel Müdür Yardımcısı