Interlink

E-posta :info@interlink.com.tr

 

 

 

 

Getinfo ile Röportaj

 

 

1-Bize şu anki görevinizden söz edebilir misiniz ?

GetInfo Eğitim ve Danışmanlık Ltd. Şirketinin kurucusu ve ortağıyım. Şirketimizde derin uzmanlıklara sahip az sayıda danışman ile çalışmaktayız. Ben de onlardan biriyim. Dahil olduğumuz tüm eğitim ve danışmanlık projelerinde ben de kişisel olarak üzerime düşen görevleri gerçekleştiriyorum. Bu bazen kurum ile ilgili genel bir aksiyon almak olabiliyor, bazen de bir müşterimize danışmanlık sunmak olabiliyor.

2-GetInfo Danışmanlık şu an sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak ?

GetInfo danışmanlık kendisine kurumsal eğitim ve danışmanlık arenasında yer bulmaya çalışan çok yeni bir oluşum. Dolayısıyla sektördeki konumumuz hakkında iddialı sözler etmek için henüz erken. Büyük kurumların IT alanında gereksinim duydukları profesyonel hizmetleri sunan çok sayıda eğitim ve danışmanlık firması bulunuyor. Bu firmalardan bizi ayıran en temel fark, bizim uzmanlık alanlarımızda gizli. Türkiye’de bizim gibi Apple ve Adobe odaklı ürün ve servislerde uzmanlaşmış ikinci bir eğitim / danışmanlık şirketi bulunmuyor. Bu önemli fark vesilesiyle henüz kurumsallaşma adına emekleme günlerimizi geçiriyor olmamıza rağmen Türkiye’nin en büyük kurumları ile çalışabilme fırsatını yakaladık. Bunlar arasında TRT, Apple Türkiye, THY, Turkuvaz medya grubu, Coca-Cola, Türkmedya grubu gibi kurumlar da bulunuyor. İş dünyasının son yıllarına bakarak ‘dijitalleşme’ ve ‘mobil yaşama adapte olma’ kavramlarının çok öne çıktığını söyleyebiliriz. Şirket çalışanlarının merkezi ofislerinden bağımsız çalışabilmesi ve tüm iş süreçlerini fiziksel araç gereçlerden bağımsız sürdürebiliyor olmaları, üretkenliği genel olarak artırmaktadır. Her firmanın iş süreçleri ve politikaları birbirinden farklı olduğu için her duruma uyabilen tek bir çözüm yok elbette. Her soruna terzi işi çözümler bulmak ve sunmak gerekiyor. Ama çok genel olarak ‘dijitalleşme’ ve ‘mobilleşme’ kavramları çevresinde gerçekleştirilecek projeler için Apple ve Adobe firmalarının ürün ve servislerinin uygun olduğunu söyleyebiliriz. Gelecekte de bu iki firma ve onların çevresinde oluşmuş ekosistemin büyüyeceğine inanıyoruz. Bu nedenle gelecekte de büyüyeceğimiz alanlar bu kapsam çerçevesinde gerçekleşecek.

3-GetInfo Danışmanlık olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Sunduğumuz hizmetlerin tamamı kurumsal. Bireysel eğitim alanının online öğrenim kaynaklarına kayması nedeniyle o pazarda uzun vadeli bir gelecek göremiyoruz. Ticari olarak durduğumuz nokta sadece kurumsal hizmetler sunmak üzerine tasarlanmış durumda. Şirketlere eğitim, danışmanlık ve çözüm sunuyoruz. Bunları açmak gerekirse; bir firmanın gerçekleştirmek istediği bir projesi olduğunda onlara eğitim sunarak şirketlerin kendi projelerini iç kaynakları ile çözmelerine yardımcı oluyoruz. Şirketler projelerini gerçekleştirirken uzman danışmanlarımızın desteğine ihtiyaç duyuyorlarsa onlar ile birlikte çalışarak danışmanlık hizmeti sunuyoruz. Proje yöneticileri ile yaptığımız ön analiz toplantıları sonrasında projeyi baştan sona müşterilerimiz adına gerçekleştirebiliyoruz.

4-Bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz ?

Temel olarak iki ana alanda hizmet sunuyoruz; IT ve basın yayın. IT alanında kurumların talep ettikleri hizmetlerin son 10 yıl içinde değişkenlik gösterdiğini görebiliyoruz. Büyük kurumlar, projelerini inşa etmek için dış kaynak desteğine gereksinim duyuyorken, projelerini sürdürebilmek için iç kaynaklarını kullanmayı tercih ediyorlar. Bu durum zaman içinde değişkenlik gösterebilir ve kurumların dışarıdan kaynak kullanım alışkanlıkları değişebilir. IT alanında trendler sürekli değişim gösteriyor ve bizler de bu değişimlere adapte olabilmek adına esnek olabilmek için çalışıyoruz. Basın – yayın sektöründe ise günümüzün en önemli konusu dijitalleşme. Konvansiyonel yöntemler yerine online içerikler üretme ve bu içeriklerin dağıtım yöntemlerine geçiş yapma yayınevlerinin ve medya kuruluşlarının birinci önceliği. Bizler eskiden konvansiyonel basım teknikleri ve tasarım sektörü için nasıl destek olduysak, bugün de dijital dünyaya geçiş konusunda medya kuruluşlarına destek olmaya devam ediyoruz.

5-Dijitalleşme sürecinde şirketleri, çalışanları, yöneticileri nasıl bir değişiklikler bekliyor?

90’lı yıllarda ülkemize bir siyasi reklam kampanyasını yürütmek üzere gelen ünlü reklamcıJacquesSéguéla kendisiyle yapılan bir ropörtajda tüketici alışkanlıklarının dönemsel olarak değiştiğini anlatabilmek için şu örneği vermişti: 70’li yıllarda bir deterjan ‘Biz çamaşırlarınızı daha temiz yıkarız’ söylemi ile pazarlanabilirken, 80’li yıllarda ‘Biz çamaşırlarınızı daha temiz ve daha ekonomik yıkarız’ demek durumunda kaldı. 90’lı yıllarda ise bu söylem şuna dönüştü ‘Biz çamaşırlarınızı daha temiz, daha ekonomik ve daha çevreci olarak yıkarız’ Böyle bir dönüşüm yaşıyoruz. Dijital dünyanın en büyük aktörlerinden Apple’ın geçtiğimiz dönemde açıkladığı rakamlarına göre gelirlerinin %75’ini mobil cihazlardan elde ediyor. Bunun yanında bilgisayar satışından elde ettiği oran %10’lar seviyesinde. Mobil cihazlar başta bilgisayarlar olmak üzere birçok şeyin yerini almaya başladı. Yöneticilerin bu mobil dönüşümü görebilecek farkındalık seviyesinde olmaları gerekiyor. Çalışanlar kişisel olarak daha hızlı adapte oluyorlar elbette.