1-Bize şu anki görevinizden söz edebilir misiniz ?
2012 yılında kurmuş olduğum Egeser Gıda isimli firmanın kurucusu ve yöneticisiyim.
2-Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadarki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz ?
1990 yılında Anadolu Üniversitesi, İ.İ.B.F, Maliye bölümünden mezun oldum. Askerlik görevimi yapmadan önce Dedeman Holding bünyesinde Maliyet Kontrolörü olarak görev yaptım. Askerlik görevimi yaptıktan sonra Anadolu Grubu bünyesinde Satış Müfettişi olarak görev yaptım. Görev yaptığım süre içerisinde 3 yıl Gelişme ve Bütçe Gerçekleşmesi konularında fabrika birincisi oldum. Daha sonra Dardanel Pazarlama ve Tic. A.Ş.’ de Bölge Müdürü olarak görev yaptım.1997 yılında Dardanel in kurucusu ve sahibi Sn. Niyazi Önen in teşviki ve desteği ile Dardanel markalı dondurulmuş ürünlerin Antalya Bölge Distribütörlüğünü aldım. Ve o tarihten beri kendi kurduğum şirketlerin yönetimini yapmaktayım. Bundan sonraki hedefim ise şu anda çeşitli markaların bayiliğini yapmakta olduğum Egeser Gıda isimli firmam ile kaliteli ürünleri uygun fiyat ve kaliteli servis ile müşterilerimize ulaştırmaya devam etmek ve bulunduğum bölgede önde gelen firmaların arasında yer alabilmektir.
3-Egeser Gıda şu an sektörde nerede ? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak ?
Şu anda satış ve dağıtımını yapmakta olduğumuz şarküteri ürünleri ve hazır köfte ürünlerinde sektörün istenilen satış hedeflerine ulaştığını düşünmüyorum. Çünkü özellikle şarküteri ürünlerinde tüketim kişilerin aylık gelirleri ile çok yakından ilgili ve lüks tüketim grubu diyebiliriz (Salam, Sosis, Jambon v.b). Gelecekte kişi başına düşen milli gelirin artması ile tüketimin de artışını beklemek doğru olacaktır. Ayrıca EDT ürünleri olarak adlandırdığımız toplu tüketim ürünlerinde de durum farklı değildir. Bölgede turizme yönelik faaliyet gösteren otellerin oda fiyatlarının Avrupa seviyelerinden düşük olması ve herşey dahil sistemin uygulanması da kaliteli ürün kullanımını düşük seviyede tutmakta. Dana etinden üretilen ürünlerden ziyade yaklaşık 5 kat daha ucuz maliyeti olan piliç ve hindi etinden üretilmekte olan şarküteri ve hazır köfte ürünlerinin kullanımına neden olmaktadır.
4-Egeser Gıda olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz?
Müşterilerine kaliteli ürün ve hizmet sunmayı hedefleyen Egeser Gıda 2012 yılında Antalya’ da kurulmuştur. Firmamız önceliğini ev dışı kanalda uzmanlaşmak olarak belirlemiş, bölge turizminin büyümesine paralel olarak kendisini yenilemiş, her geçen gün dağıtım ve satış alanında etkinliğini artırmayı başarmıştır. Ticaret hayatına dondurulmuş ürünler ile başlayan firmamız, bugün Ege Çiftlik, Bay Kırmızı, Cp gibi ulusal ve uluslararası markaların satış ve dağıtımı yapmaktadır. Kuruluşundan itibaren Dondurulmuş ürünlere ağırlık verilmiş, bu ürünlerin Antalya, Kundu, Kemer, Belek, Manavgat ve Alanya bölgelerinde satış ve dağıtımını üstlenerek daima kaliteli ürünlerin müşterilerine sunma yolunda ilk adımını atmıştır. Sucuk, Salam, Sosis, Jambon ve donuk ürün grupları ile geniş bir yelpazede satış yapan firmamız, bu ürün gruplarının kendi içinde de farklı oranlarda kırmızı ve beyaz et kullanımı ile ürünlerini ve fiyatlarını daha da çeşitlendirmektedir. Müşterilerimizin istek ve beklentilerini karşılamaya odaklanan anlayışıyla müşteri memnuniyetini arttırmayı, sektörün gerektirdiği tüm yasal mevzuatlara uymayı, faaliyetlerimizi gerçekleştirirken insan ve çevre sağlığını ön planda tutarak çalışmayı, bilgi ve teknolojinin getirdiği yenilikleri süreçlerimize adapte etmeyi, kalite politikamız olarak benimsedik. Firmamız halen 240 m2 -18 C, 120 m2 +4 C, 500 m2 kuru gıda deposu olmak üzere toplam 860 m2 alanda hizmet vermektedir. İstihdam yaratarak ülke ekonomisine katkı sağlamak, çalışanlarını mutlu etmek, müşterilerine daha iyi hizmet sunmak için firmamız çalışmalarına aralıksız olarak devam etmektedir.
5-Aktif promosyon, kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?
Faaliyet göstermekte olduğumuz sektörde ürün gruplarında ciddi bir rekabet yaşanmakta ve özellikle EDT ürünlerinde bu ön plana çıkmaktadır. Biz de firma olarak çeşitli zamanlarda müşterilerimize yönelik avantajlı kampanya fiyatları sunmaktayız.
6-Bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz ?
İçinde bulunduğumuz sektörü iki açıdan incelemenin doğru olduğunu düşünmekteyim. Ev içi tüketim ve ev dışı tüketim. Ev içi tüketimde daha önce de söylediğim gibi faaliyet gösterdiğimiz ürün gruplarında tüketimin artması için öncelikle kişi başına düşen milli gelirin artması gerekmektedir. Ev dışı tüketim ürünlerinde ise özellikle turizm bölgelerinde otellerin oda fiyatlarının artması ve müşteri kalitesinin yükselmesi gerekmektedir. İşletmelerdeki herşey dahil sisteminin de kalkması gerekmektedir. Ancak bu şu anda mümkün görülmemektedir.