1-Bize şu anki görevinizden söz edebilir misiniz ?
Şirkette Pazarlama Müdürü pozisyonunda görev yapmaktayım. Ürün süreçleri ve ticari pazarlama içeriğinde yer alan işler ekibim ile beraber sorumluluğumuz altındadır. Mevcut ve yeni ürünlerin tutundurması ve performanslarını takip ediyoruz. Müşteriler ve tüketiclerin sadakati için kampanyalar hazırlıyoruz.
2-Kişisel olarak kendi iş hayatınızla ilgili bugüne kadarki kariyerinizi ve bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?
Üniversite sonrası çalışma hayatım İstanbul’ da IBS Research şirketinde başladı. Bir yıl çalışmanın ardından tercihimi Bandırma’ da yaşamak üzerine kurunca BANVİT ile 1993 yılında denetim elemanı yeni rotamı çizmiş oldum. Hem piyasa değişkenleri ve pazar dinamikleri yorumlanıyor hem de mali süreçleri kontrol ediyorduk. 1997 yılında İstanbul Anadolu yakası bölge Müdürü olarak tekrar İstanbul’ da aldım soluğu. 2001 yılında İleri İşlem Satış Direktörü olarak şirketin İcra Kurulunda görev aldım. 2001-2011 yılları arasında tüm işlenmiş ürünlerin satış organizasyonu yönettim. 2011 yılından itibaren pazarlama departmanındaki arkadaşlarım ile şirketin pazarlama fonksiyonlarını yerine getirmeye çalışıyorum.
3-Banvit şu an sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak?
Banvit olarak hayvansal protein üreten bir firmayız. Piliç, hindi, kırmızı et ve mamul ürün üretimi gerçekleştiriyoruz. AB ve ABD ile karşılaştırdığımızda beyaz et tüketimi 1/2 seviyelerindedir. Her yıl %10 seviyelerinde beyaz et tüketimi artmaktadır.
4-Aktif promosyon, kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?
Satış noktalarımız için farklı ürün kategori ve farklı müşteri segmentlerinde sadakat kampanyaları yapmaktayız. Bu şekilde müşterilerimiz ile bağımızı arttırmayı ve satış artışı hedefliyoruz. Tüketicilerimiz için çapraz promosyonlar ve in-store etkinlikler yapıyoruz.
5-Bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?
Banvit A.Ş. 25.05.2017 itibarı ile BRF tarafından hisseleri satın alındı. Dünyanın en büyük 2. firması olan BRF ile hem sektörün hem Banvit’ in pazar payını artacağını öngörebiliriz. Beyaz et sektörü son 5-6 yılda medyada yer alan beyaz et ile ilgili negatif haberler nedeniyle duraklama dönemine girmiş olmakla beraber her sene büyüme göstermektedir. Tüketicilerin hayvansal protein ihtiyacını karşılamak için ekonomik-sağlıklı bir gıda maddesi olması ve piliç eti kullanım alanların gelişmesi sebebiyle tüketim sürekli artmaktadır.
6-Şirket çalışanlarınız ve müşterileriniz için aktiviteleriniz mevcut mu?
Şirketimizde 4.400 bordrolu, 3.300 sözleşmeli personel çalışmaktadır. Hem genel olarak hem de departman özelinde motivasyon arttırıcı faaliyetler düzenlenmektedir. Ramazan ayında tüm personelimize ramazan erzak hediye çekleri verilmektedir. Firmalar arası düzenelen Dragon kürek yarışlarına katılarak hem tanıtım sportif hedef hemde çalışan menuniyeti hedefliyoruz. Satış kadrolarımıza sadakat kampanyaları düzenliyoruz.