Interlink

E-posta :info@interlink.com.tr

 

 

 

 

Ağaoğlu Medikal ile Röportaj

 

1-Bize Ağaoğlu Medikal firmasından ve şu anki görevinizden kısaca bahsedebilir misiniz?

Ağaoğlu Medikal, 2006 yılının Mart ayında kurulmuş olup, bu güne kadar geçen zaman içerisinde büyük başarılara imza atmış; müşteri odaklı, dürüst ve kaliteli hizmet anlayışıyla birlikte, yaptığı işler ve tamamladığı projeler ile ismini medikal sektöre duyurmuştur. Firmamızın merkezi Ankara’daki, üretim tesisleri Ankara Ostim Organize Sanayi bölgesinde bulunmaktadır. 2008 yılında kurulan üretim tesislerimizden çıkan her ürün, kalite standartlarından taviz verilmeden üretilmektedir. ZYRON markası ile Türkiye ve dünya pazarlarındaki medikal sarf malzeme üreticileri arasında hızla yerini alan Ağaoğlu Medikal sarf malzeme üretiminin yanı sıra, ITC-HEMOCHRON, ANDOCOR, BIOSENSORS gibi dünyanın önde markalarının da distribütörlüğünü yapmaktadır. Firmadaki şuanki görevim Ağaoğlu medikal pazarlama satış müdürlüğüdür. Uzun yıllar turizm sektöründe çalıştıktan sonra ilk olarak Fethiye Hillside Club’da Food And Bevarege departmanında çalışmaya başladım. 2011 yılından bu yana sektörde bir fiil çalışmaktayım.

2-Ağaoğlu Medikal, sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak ?

Medikal sektöründe ithal ürünlerin hakimiyetini azaltmak için yatırım seferberliği başlatıldı. 6 milyar dolarlık sektörde stentten katetere, optikten cerrahi aletlere pek çok üründe ‘Made in Turkey’ döneminin önü açıldı. SAĞLIK sektörü hızlı gelişiyor. Devletin sağlık hizmetlerinin önemli bir bölümünü özel sektöre terk etme politikası, sektöre ivme kazandırmış durumda. Sağlık sektöründeki gelişme doğal olarak tıbbi cihazlar yani medikal sektörünü de olumlu etkiliyor. Medikal sektörün yıllık hacminin 6 milyar doları bulduğu hesaplanıyor. TOBB Medikal Meclisi’nin hazırladığı rapora göre, tıbbi cihazlar sektörü 300 binden fazla ürünü bünyesinde barındırıyor. Sektörün alt dallarını tıbbi görüntüleme sistem ve cihazları, ameliyathanedeki tüm cihazlar, solunum cihazları, cerrahi alet ve cihazlar, protez dişler, tıp, cerrahi ve dişçilikte kullanılan mobilya ve aksamları, elektro teşhis cihazları ve aksamları, dişçiliğe özgü alet ve cihazlar, steril dikiş malzemesi, gözle ilgili tıbbi alet ve cihazlar, dişçi tornaları, X ışınlı cihazlar, suni eklemler, protezler, ses ve işitme cihazları, optik tıbbi cihazlar, tek kullanımlık sarf malzemeleri, radyoterapi sistemleri, fizik tedavi cihazları, biyokimya, moleküler biyoloji, hematoloji, genetik ve mikrobiyoloji cihazları oluşturuyor.

3-Ağaoğlu Medikal olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz ?

Sektörde daha çok orta ölçekli firmalar üretim yapıyor. Üretilen ürünler belirli alanlarla sınırlı kaldığından, ileri teknoloji cihazların üretimine henüz geçilemedi. Son yıllarda tıbbi cihazlar sektörünün önemi fark edilmesiyle Tıbbi Cihazlar Kurumu gibi yeni yapılar oluşturuldu.Bizde bu yapılardan biriyiz ve hızla büyümeye devam ediyoruz.

4-Ülkemizin ve bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

Tıbbi cihazlar sektörü, çok çeşitli ürün ve teknolojileri kapsayan bir alandır. Hastalıkların teşhis ve tedavisi ile yaşam kalitesinin yükseltilmesinde önemli bir yere sahip olan tıbbi cihazlar; ileri teknolojili ve geleneksel ürünler olarak gruplandırılabilir. İleri teknolojili ürünler, tedaviye ve teşhise yönelik kullanımlar için özel olarak dizayn edilen nitelikli cihazlardan oluşur. Daha geleneksel ürün pazarı ise çeşitli teşhis ve tedavi ürünlerini içerir. Kazancın düşük olduğu bu bölüm yüksek iş hacmine sahiptir. Dinamik yapıya sahip olan tıbbi cihazlar sektörü, dünya genelinde en hızlı gelişen sektörlerin başında geliyor. Ticaret hacmi açısından dünya ekonomisinde önemli bir yere sahip olan tıbbi cihazlar sektörü, Türkiye sanayisi içindeki konumunu güçlendirmesine karşın, üretim ve iç talebin karşılanabilirliği açısından ise hala istenilen noktaya ulaşamadı. Sektörün büyüyebilmesi için Ar-Ge yatırımları büyük önem taşıyor. Nitekim Avrupa’daki firmalar, yıllık satış gelirlerinin yüzde 8’ini Ar-Ge yatırımlarına harcıyor. Türkiye’de ise yüksek teknolojiyle üretimde zorlanan üreticilerin Ar-Ge’ye kaynak ayırmaya başladığı dikkat çekiyor.

Efe Oğuz AYDIN

Ağaoğlu Medikal

Pazarlama Satış Müdürü