Söz sigorta’ da finansal güvence danışmanlığı görevini yapmaktayım.
Sektörde çok eski sayılmam. Aslında 2007 yılında okul öğrenimimi tamamladıktan sonra bir bankanın sigortacılık eğitimlerine katıldım ve 3 aylık bir eğitimden geçtim. Almış olduğum bu 3 aylık eğitim aslında sadece sağlık sigortaları üzerineydi ve sahaya çıktığımda sadece sağlık sigortası ile bu işin çok daha kısıtlı şartlarda yapılabileceğini, benim bu işi çok daha kapsamlı öğrenmem ve icra etmem gerektiğini düşündüm. Kişilerin ve şirketlerin sadece sağlık sigortalarıyla ilgilenen bir danışman değil, sigorta denince akıllara gelen kişi olmak istedim. Bu doğrultuda yelpazesi daha geniş bir şirkette olmam gerektiği kanısına vardım ve kariyer planlamamı bu doğrultuda yönlendirmek adına bu söylediklerimi uygulayabileceğim Türkiye’nin en önde gelen sigorta acentelerinden birine başvurdum. Şuan işe başladığımda sahip olmak istediğim donanıma sahibim diyebilirim.
Değişen hizmet yapısıyla alakalışunları söyleyebiliriz, bizim hizmet yapımız aslında az önce söylediğim gibi insanların ihtiyaçlarını ve aynı oranda sigorta konusuna daha duyarlı hale gelmeleriyle alakalı ciddi bir değişim gösterdi. Geçmişe baktığımızda insanlar sadece evlerini arabalarını sigortalatırken günümüzde kendi sağlıklarını, ailelerin sağlıklarını ve kendilerinin başına gelebilecek olası kötü durumlara karşı risk altında her şeylerini sigorta altına alıyorlar.
4-Aktif promosyon, kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir?
Biz bir çok sigorta şirketi ile çalışan bir acenteyiz. Şirketlerin belli dönemlerde yaptıkları promosyon kampanyaları yapıldıkları dönemlerde tabiî ki etkili oluyor. Malumunuz Türk insanının promosyona olan zaafı inkar edilemez. Daha önce birkaç sigorta şirketi tarafından yapılan telefon ve iPad kampanyaları o dönemdeki sözleşme sayılarımızda artı bir etkisi olmuştu. Çalıştığımız bazı şirketeler VIP diyebileceğimiz yüksek montanlı müşterilerimize kokteyller düzenleyip konser biletleri gönderiyorlar. Bu da onlara kendilerini daha ayrıcalıklı hissettiriyor.
5-Ülkemizin, bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki düşüncelerinizi öğrenebilirmiyiz?
Sigortacılık her geçen gün büyüyen bir sektör. İnsanlar her geçen gün daha da bilinçleniyor ve buna bağlı olarak ihtiyaçları artıyor. İhtiyaçlar arttıkça kişilerin ve şirketlerin riskleride aynı doğrultuda büyüyor. Burada da sigorta kavramının gelecekte bugün olduğundan daha ön planda olacağını söyleyebilirim. Bundan 20 sene önce sigorta şirketlerinin sayıyla şu anki sayısı arasındaki ciddi fark bize sektörün Türkiyede ne kadar büyüdüğü ve daha da büyüyeceği gerçeğini gösteriyor.
Ufuk CEBECİ
Söz Sigorta
Finansal Güvence Danışmanı