Logo
E-Bülten Kayıt

Haberler

nokta

"YENİ LANSMANLARLA DAHADA BÜYÜYECEĞİZ"

Ocak 2020


"YENİ LANSMANLARLA DAHADA BÜYÜYECEĞİZ"

Bu ay ki röportaj bölümümüzde, Abdi İbrahim Kanal Geliştirme Müdürü sayın Kubilay KÖSE ile yapmış olduğumuz röportajı bulabilirsiniz.

 

Bize şu anki görevinizden söz eder misiniz?

Kanal Geliştirme Müdürlüğü Abdi İbrahim Tüketici Sağlığı Grubu için yeni sayılabilecek bir pozisyon aslında. Eczane kanalında ticari pazarlama faaliyetleri her geçen gün daha fazla öne çıkıyor ve önem kazanıyor.Bu pozisyon da özellikle bir iş ortağı olarak eczanelerle ilişkilerin nasıl daha etkin hale getirilebileceği, bunu sağlarken tüketiciye doğru Abdi İbrahim ürününün nasıl doğru bir biçimde sunulacağı konusuna odaklanmakta. Özellikle nihai tüketicinin karar verdiği satın alma anında mesajımızı doğru iletebilmek bizim için çok önemli.

 

Kişisel kariyerinizi ve bundan sonraki hedeşerinizi öğrenebilir miyiz?

Aslında bu işin mutfağı sayılabilecek satış departmanında mümessil olarak sektöre giriş yaptım. Sonrasında hem eczane hem de hızlı tüketim kanalında ürün yönetimi, yurtdışı pazarlar ve ticari pazarlama alanına odaklandım. Ama tüketici sağlığı ürünlerinin eczane kanalında daha güçlü bir şekilde kendini ifade edebilmesi ve bu kanalı geliştirmek öncelikli amaçlarım arasında yer aldı. Bundan sonrasında da bu anlayışın daha iyi yerleşmesini sağlayacak her türlü pozisyon ve görev hedeşerim arasında yer alacaktır. 

 

Abdi İbrahim şu an sektörde nerede? Nasıl bir gelecek öngörüyor ve bu gelecekte nerede yer alacak?

Abdi İbrahim şu anda ülkemizde ilaç Şrmaları arasında tartışmasız lider. Bugün evimize giren her 10 kutu ilaçtan biri Abdi İbrahim logosu taşıyor. Tüketici sağlığı alanına baktığımızda da Abdi İbrahim’in çok hızlı büyüdüğünü ve bu alanda da pazar liderliği hedeŞne hızla yaklaştığını görüyoruz. Yakın geçmişe baktığımızda yaşamış olduğumuz bu hızlı büyümenin yakın zamanda pazara sunacağımız yeni lansmanlarla daha da ivme kazanacağını düşünmekteyiz.

Abdi İbrahim olarak değişen hizmet yapınız ile genişleyen kurumsal ve bireysel hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Tüketici Sağlığı Ürünleri Kategorisi son yıllarda oldukça hızlı büyümekte. Rekabet de bu büyümeye paralel olarak şekillenmekte. Açıkçası kategorinin en kendine özgü yanı değişimlerin çok hızlı gerçekleşmesi ve tüketici trendlerindeki hareketlenmelerin pazara da aynı dinamikte yansıması. Uzun vadede bu kategoride büyümeyi ya da hayattta kalmayı hedeşeyen oyuncuların da kendini bu yapıya uygun hale getirmesi şart. Biz de ticari yapılanmamızı buna göre adapte ediyoruz, gerek ürünlerimizin nihai tüketiciye ulaşma kanalı olan eczanelere, gerekse de ürünü kullanacak olan tüketicilere ulaşmaya yönelik bir hizmet modeli kurgulamaktayız.

Aktif promosyon, kampanya ve aktiviteleriniz nelerdir? 

Belirttiğim gibi eczaneler ürünlerimizin kullanıcılarına ulaşması için gerekli olan tek aracı konumundalar. Amacımız bu rolü daha da kuvvetlendirerek bir iş ortaklığına dönüştürmek. Bu nedenle eczanelere yönelik kazanç aktiviteleri ve görselliğe yönelik teşvik metotlarını kullanmaya çalışıyoruz. Öte yandan yine tüketiciye yönelik kazanç aktivitelerimiz de son dönemde hız kazanmış durumda.

 

Ülkemizin ve bulunduğunuz sektörün bugünü ve geleceği hakkındaki Şkirlerinizi öğrenebilir miyiz? 

Türkiye Tüketici Sağlığı Ürünleri Pazarı kısa vadede zaman zaman dalgalanmalar yaşasa da bugün çevre ülkelerle kıyasladığımızda orta ve uzun vadede en fazla büyüyecek pazarlardan birisi. Bugün rekabette global oyuncuların bir kısmıyla beraber yer aldığımızı görüyoruz. Yakın vadede pazarın büyümesiyle beraber yeni oyuncular da resmin içine dahil olacaktır. Ancak beklentimiz Abdi İbrahim Tüketici Sağlığı ürünlerinin şimdiye kadar ki ivmesini koruyarak bu büyümeden en çok faydalanan organizasyonlardan biri olacağı yönünde.

 

Şirket çalışanlarınız ve müşterileriniz için aktiviteleriniz mevcut mu?

Açıkçası şu anda müşterilerimizi önceliklendirerek onlara yönelik pek çok teşvik çalışması kurguluyoruz. Ancak bunlar henüz başlangıç aşamasında sayılabilir. Asıl amacımız bu eczanelerle ilişkileri tamamen geliştirdikten sonra müşteirlere yönelik aktiviteleri resmin içine dahil edebilmek.