B2B Model, firmadan firmaya yapılan ticaret modelidir. B2B Sadakat Programları da firmaların Son Tüketici olmayan satış kanallarına; Distribütör, Bayi, Alt Bayi, Eczane, Acente, Nalbur vb. hedef kitlelerine uygulanır. Bu bağlamda yapılan satış arttırıcı projeler, Bayi yarışmaları, dönemsel yapılan kampanyalar, hedef tutturmaya yönelik aktiviteler ile firmalar B2B Müşterilerinin kendine bağlı olmasını ve onu tercih etmesini sağlar.
B2B Sadakat Programlarının firmalara olan katkılarını; firmaların var olan Müşterilerini korumak, yeni potansiyel Müşteri yaratmak, kar miktarını korumak, satışlarını arttırmak, rakip markalarıyla olan rekabetinde ön plana çıkmalarını sağlamak diye tanımlayabiliriz.
Doğru uygulanan bir B2B Sadakat Programında firmanın satış kanalları doğru algılanmalı, strateji bu doğrultuda belirlenmeli ve hedef kitle doğru seçilmelidir.