Günümüzde bir markanın sadakatini sağlamak oldukça zordur. Fazlaca tercih edilen büyük markaların bile Müşteri sadakati konusunda mutlaka bir yöntem geliştirmeleri veya ek bir fayda sağlamaları gerekmektedir. Rekabetin git gide arttığı günümüzde markaların uzun süreli ilişkiler kurması ve sadakati sağlaması için aktiviteler yapması gerekmektedir.
B2B Model, firmadan firmaya yapılan ticaret modelidir. B2B Sadakat Programları da firmaların Son Tüketici olmayan satış kanallarına; Distribütör, Bayi, Alt Bayi, Eczane, Acente, Nalbur vb. hedef kitlelerine uygulanır. Bu bağlamda yapılan satış arttırıcı projeler, Bayi yarışmaları, dönemsel yapılan kampanyalar, hedef tutturmaya yönelik aktiviteler ile firmalar B2B Müşterilerinin kendine bağlı olmasını ve onu tercih etmesini sağlar.
B2B Sadakat Programlarının firmalara olan katkılarını; firmaların var olan Müşterilerini korumak, yeni potansiyel Müşteri yaratmak, kar miktarını korumak, satışlarını arttırmak, rakip markalarıyla olan rekabetinde ön plana çıkmalarını sağlamak diye tanımlayabiliriz.
Doğru uygulanan bir B2B Sadakat Programında firmanın satış kanalları doğru algılanmalı, strateji bu doğrultuda belirlenmeli ve hedef kitle doğru seçilmelidir.
Daha fazla bilgi almak için formumuzu doldurun sizi arayalım!
Sonraki etapta puan mekaniği belirlenmelidir. Puan mekaniğine karar vermede eğer özel bir durum yoksa bir önceki senenin cirolarına bakarak bir sonraki sene için hedef ve puan katsayısı belirleme büyük rol oynar.
Firmalar çeşitli yöntemlerle (hedef kitlenin yaptıkları alımları bildirmesi, kod okutarak yaptıkları alımı sisteme anlık göndermeleri, alım yaptıkları anda entegre sistemle puanların aktarılması, ürünlerin üzerinden kapakçık toplayarak bildirmeleri vb. yöntemler) satış kanallarına yaptıkları kampanyalarla uyguladıkları sadakat programları ile hedef kitlelerinin puan hak etmesini ve karşılığında ödül kazanmasını sağlarlar. Bu şekilde hedef kitlenin markaya sadakati artar ve markanın ürünlerine yönelmesi sağlanır.